poczta_polska_odbior_w_punkcie_9_Ponad dwukrotny wzrost przesyłek trafiających do punktów odbioru odnotowała Poczta Polska w pierwszym półroczu 2019 w porównaniu do danych z analogicznego okresu ubiegłego roku. Oznacza to, że co czwarta nadana paczka trafiła do sieci, którą tworzą placówki pocztowe, sklepy Żabka/Freshmarket, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki Ruchu. W całej Polsce jest już ponad 11,6 tys. takich punktów.

Poczta Polska odnotowała największą dynamikę wzrostu wolumenów odbiorów przesyłek na stacjach PKN Orlenu oraz w sklepach Żabka. Jednocześnie utrzymuje się mocny wzrostowy trend odbiorów przesyłek w placówkach pocztowych, gdzie odbierana jest ponad połowa skierowanego do sieci click&collect wolumenu paczek.

Z najnowszych danych wynika, że do sieci Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej tylko w pierwszym półroczu 2019 nadano prawie taki sam wolumen przesyłek jak w całym roku 2018. Wśród głównych zalet usługi Odbiór w Punkcie klienci Poczty Polskiej cenią sobie bliskość lokalizacji, wysoką skuteczność doręczeń (przesyłki czekają na odbiór minimum 7 dni bez dodatkowych opłat), elastyczne godziny odbioru (możliwość odbioru  przesyłki w późnych godzinach wieczornych, a także w weekendy).

W związku z dynamicznie rozwijającym się w Polsce e-handlem Poczta Polska planuje zwiększyć liczbę punktów o kolejnych kilkaset, zwłaszcza w obszarach o dużym potencjale na tą formę dostaw,  by do końca tego roku do sieci click&collect należało ponad 12,5 tys. punktów odbioru.

W porównaniu do danych z ubiegłego roku w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku Spółka odnotowała wzrost wolumenów usług paczkowo-kurierskich, przy czym najwyższy jest w usługach kurierskich  (+20,9% r/r).

Poczta Polska to firma o ponad 460-letniej tradycji, największy operator na rodzimym rynku – zatrudniający ponad 80 000 pracowników i posiadający sieć ponad 7600 placówek, filii i agencji pocztowych. Spółka jest jednym z liderów usług komunikacyjnych, paczkowo – kurierskich i logistycznych oraz narodowym operatorem pocztowym, z którego korzysta ponad 90% Polaków. Zgodnie ze strategią, Poczta Polska koncentruje się na rozwoju najbardziej perspektywicznych obszarów – paczek, logistyki, finansów, usług międzynarodowych i na rzecz administracji publicznej.