Cyberprzestępcy wysyłają na losowe numery wiadomości SMS, w których podszywają się pod Pocztę Polską i innych operatorów. Informujemy, że Poczta Polska nie wysyła komunikatów sms/ email o dokonaniu dodatkowej płatności w celu otrzymania przesyłki. Prosimy o czujność i uważne czytanie otrzymanych wiadomości oraz zawartych w niej linków.

W ostatnim czasie można zaobserwować wzmożone działania cyberprzestępców. Wiedząc, że w okresie świąteczno-noworocznym liczba Klientów zamawiających towar przez Internet i korzystających z usług operatorów usług kurierskich znacząco wzrasta, cyberprzestępcy wysyłają seryjnie wiadomości SMS kierujące do fałszywych stron z płatnościami. Wiadomości takie otrzymują zarówno Klienci regularnie korzystający z usług Poczty Polskiej, jak i osoby, które żadnych przesyłek nie oczekują.

Poczta Polska S.A. ściśle współpracuje z państwowymi instytucjami zajmującymi się bezpieczeństwem sieci i walką z cyberprzestępczością, aby skuteczniej chronić dane Klientów korzystających z naszych usług. Jesteśmy wdzięczni Klientom za każdą informację o podejrzanych działaniach i próbach wykorzystania wizerunku Poczty Polskiej do wyłudzenia danych Klientów. Dzięki temu możemy reagować i ostrzegać innych użytkowników sieci. W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości lub w przypadku podejrzenia nieprawidłowości prosimy o zgłoszenie sprawy na policję i niezwłoczne poinformowanie nas na adres cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl.

Jednocześnie informujemy, że Poczta Polska nie ponosi odpowiedzialności za skutki poczynionych działań przez klientów w wiadomościach rozpowszechnianych przez inne podmioty, w tym podmioty podszywające się pod Pocztę Polską.