Rynek eCommerce jest rynkiem wymagającym. Ma stanowić miejsce bezpiecznych i wygodnych zakupów online i pozwolić klientom na swobodę m.in. w wyborze sposobu dostawy zamówionych przedmiotów. Czego dzisiaj oczekują klienci? O ich wyborze decyduje przede wszystkim krótki czas doręczenia. Odpowiedzią eSprzedawców jest dostawa jeszcze tego samego dnia, którą umożliwia kurier Pocztex. eSklepy skracając czas oczekiwania na zamówioną przesyłkę, skracają tym samym dystans do zakupów tradycyjnych, zachowując przewagę wygody zakupów online.

Dostawa tego samego dnia jest atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla klientów eSklepów, jak i samych eSklepów. eKlienci otrzymują zakupione przedmioty w kilka godzin od zamówienia. Dla eSklepów same day delivery to oszczędność, gdyż zamówiony przez klienta towar od razu jest przeznaczony do nadania, a sfinalizowany szybko zakup to środki pieniężne na koncie bankowym eSprzedawcy.

Na chwilę obecną nie każdy eSklep oferuje jeszcze tę formę dostawy. Możemy mówić więc o niszy rynkowej, która pomału się wypełnia. Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie PP ale również liczby wskazujące na tendencję wzrostu dynamiki dla wolumenów usług kurierskich nadawanych i odbieranych w tym samym dniu, względem roku poprzedniego.

Miara dynamiki dotyczy serwisów Pocztexu Kuriera Miejskiego i Kuriera Krajowego. Spełniają one oczekiwania klientów dla szybkiej dostawy zamówionych produktów. W serwisie Kuriera Miejskiego przesyłka odbierana jest od nadawcy i doręczana w miejsce przeznaczenia w zaledwie 3 lub 4 godziny, w zależności od miejsca odbioru przesyłki. Chcąc skrócić czas oczekiwania na przesyłkę nadawca może również wykupić usługę dodatkową – doręczenie do 90 minut. Tego samego dnia doręczona zostanie również przesyłka Kurierem Krajowym. Usługa realizowana jest dla wybranych relacji.

Co teraz się liczy w kurierce pod kątem klienta? Na co klienci zwracają największą uwagę?

Klienci poza dostawą tego samego dnia, chcą nadawać przesyłki o znacznej wadze. Z serwisem Kurier Miejski nadadzą przesyłki nawet do 50 kg. Klienci mogą dodatkowo przygotować przesyłki do nadania korzystając z Elektronicznego Nadawcy. Dzięki aplikacji przygotują wcześniej etykietę przewozową, a przygotowaną przesyłkę nadadzą w placówce pocztowej lub u kuriera Pocztex. Status przesyłek nadanych Pocztexem mogą również sprawdzić za pomocą http://www.pocztex.pl/sledzenie-przesylek/. Elektroniczny nadawca i eMonitoring to dodatkowe narzędzia z których korzystają klienci oczekujący sprawnej dostawy i nowoczesnych rozwiązań.

Jak Poczta zmienia się dla swoich klientów?

Sprawdź ofertę i zamów usługę. Nadaj swoją przesyłkę bezpośrednio u kuriera, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Usługę zleć uprzednio telefonicznie pod numerem linii firmowej, drogą elektroniczną za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej lub poprzez aplikację mobilną Envelo.