Poczta Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa odbioru przesyłek. Od dziś klienci mogą odbierać paczki doręczane przez kuriera przy użyciu kodu PIN otrzymanego w  wiadomości SMS lub email.

To kolejne z działań podejmowanych w celu  ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym.

Aby odebrać paczkę przy użyciu kodu PIN wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu lub adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki – na wskazany kanał kontaktu – przekaże 6 cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę odbiorcy.

Z jednorazowego kodu odbioru będzie można skorzystać w usługach:  Pocztex, Paczka + oraz Paczka pocztowa.

Dla przesyłek z następującymi usługami dodatkowymi: elektroniczne potwierdzenie odbioru, doręczenie do rąk własnych oraz za potwierdzeniem odbioru metoda odbioru przy wykorzystaniu kodu PIN jest niedostępna. Zastosowanie procedury również nie dotyczy przesyłek nadawanych w ramach postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych i podatkowych .

Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, których nie można odebrać na PIN, wystarczy okazać pracownikowi PP z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy i pozwolić spisać 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

Dotychczas możliwość odbioru przesyłek przy wykorzystaniu kodu PIN udostępniana była dla przesyłek z opcją Odbiór w Punkcie nadawanych do automatów pocztowych lub części punktów partnerskich. Wierzymy, że rozszerzenie tej funkcjonalności na dostawę door to door nie tylko wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo doręczenia, ale również skróci czas odbioru przesyłek i zwiększy komfort naszych klientów.