Nadawca przesyłki zgłasza prośbę telefonicznie na infolinii lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, wraz z podaniem nowego numeru telefonu, na który ma zostać wysłany kod odbioru.
Nadawca przesyłki EMS może zażądać korekty adresu przesyłki.
Realizacja żądania nie jest możliwa gdy przesyłka została:
▪ doręczona adresatowi,
▪ skonfiskowana lub zniszczona przez kompetentne organy z powodu zawartości zakazanej do przewozu,
▪ zajęta na podstawie przepisów kraju przeznaczenia lub kraju tranzytowego.
Usługę korektę adresu realizuje się w przypadku, gdy przesyłka nie opuściła terytorium Polski (dotyczy wszystkich krajów) oraz gdy przesyłka opuściła już terytorium Polski ale wyłącznie do krajów nie wymienionych w Załączniku Nr 4 do regulaminu usługi EMS w przypadku.
Realizacja doręczeń tego samego dnia odbywa się w serwisie Na Dziś:
- w obrębie tego samego miasta wojewódzkiego, gdy nadanie nastąpiło do godziny 17:00,
- poza granicami administracyjnymi miasta nadania zgodnie z „Wykazem relacji aglomeracja miejska dla przesyłek nadanych w serwisie Na Dziś”, na podstawie umowy pisemnej, gdy nadanie nastąpiło w dniu roboczym do godziny 16:00,
- w wyznaczonych relacjach na terenie kraju zgodnie wykazem .
Przesyłki nadawane po godzinie 16:00, będą doręczane do południa następnego dnia roboczego.
Tak, jeśli spakujesz je w opakowanie foremne – np. kartonowe pudełko. W innym przypadku w standardowym serwisie rulon zostanie potraktowany jako przesyłka niestandardowa i zostanie naliczona stosowna dopłata.
Usługa nie umożliwia przekierowania przesyłek do innego punktu.
Przesyłki w punktach odbioru oczekują na odbiór przez 7 dni. Nie ma możliwości przedłużenia tego terminu.
Tak, wysyłane są 3 powiadomienia sms: o możliwości odbioru, pierwsze przypomnienie o odbiorze, drugie przypomnienie o odbiorze. Jeżeli nadawca podał email odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.
Tak, klienci mają możliwość za uiszczeniem dodatkowej opłaty wykupić ubezpieczenie przesyłki. Nadawca
dokonuje ubezpieczenia przesyłki zgodnie zasadami określonymi w OWU do wskazanej przez nadawcę kwoty.
Maksymalna kwota do jakiej można ubezpieczyć przesyłkę EMS wynosi 20 tys. zł (dla klientów bez zawartej
umowy).
Usługę EMS wykonuje się między Polską a krajami podanymi w „Wykazie krajów lub terytoriów, stanowiącym Załącznik Nr 2 do Regulaminu. W Wykazie tym znajdują się również informacje o miejscowościach, do których można wysyłać przesyłki EMS z Polski oraz ewentualne dane o szczególnych warunkach świadczenia
tej usługi w poszczególnych krajach.
EMS można nadać z usługa dodatkową „Potwierdzenie doręczenia albo zwrotu SMS/email” oraz dodatkowo można ubezpieczyć przesyłkę.
Tak, w punktach Pocztex PUNKT (placówki pocztowe, sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep) oraz w automatach paczkowych – Pocztex AUTOMAT, w których przesyłki odbierane są na podstawie kodu odbioru, wystarczy przekazać kod zaufanej osobie.
Przykładowy wzór pełnomocnictwa ⇒ pobierz
Nie, przesyłka doręczana jest do rąk własnych adresata.
Przesyłki EMS mogą być adresowane na poste restante oraz na skrytki pocztowe wyłącznie tylko
do niektórych krajów. Szczegółowe informacje o krajach oraz terytoriach do których przyjmuje się przesyłki EMS
adresowane na poste restante lub na skrytki pocztowe znajdują się w Załączniku Nr 2 do Regulaminu.
Tak, wszystkie kraje realizujące usługę EMS mają obowiązek umieszczania aktualnego statusu przesyłki w
systemach informatycznych.
Usługa EMS polega na odbiorze przesyłki z siedziby nadawcy lub przyjęciu w wyznaczonej placówce pocztowej,
a następnie przemieszczeniu i doręczeniu adresatowi za granicą w określonych terminach przesyłek z zawartością
dokumentów lub towarów.
Jest to najszybsza usługa realizowana obecnie w obrocie zagranicznym. Z usługi mogą korzystać zarówno klienci indywidualni jak również umowni. Maksymalna masa paczki wysyłanej w ramach usługi EMS wynosi 20 kg. Wyszukiwarka placówek pocztowych realizujących usługę EMS znajduje się na stronie www.pocztex.pl.
Przewidujemy, że doręczymy przesyłkę następnego dnia jeżeli spełnisz następujące parametry:
- nadanie w placówce pocztowej nastąpi do godziny 15:00,
- nadanie w mieście wojewódzkim u kuriera nastąpi do godziny 17:00, w pozostałych miejscowościach do godziny 15:00,
- przesyłka będzie posiadała parametry standardowe i nie będzie przekraczała formatu XL i masy 20 kg.
Przesyłka EMS powinna być opakowana i zamknięta w sposób, który odpowiada masie, wymiarom, kształtom i właściwościom przesyłanej zawartości. Opakowanie powinno chronić zawartość, aby nie uległa uszkodzeniu, przemieszczeniu się w czasie transportu. Ponadto przesyłka powinna być opakowana tak, aby nie powodowała jakiegokolwiek niebezpieczeństwa dla pracowników zatrudnionych przy jej opracowaniu oraz nie uszkodziła lub zanieczyściła innych przesyłek znajdujących się w transporcie lub urządzeń pocztowych. Przesyłka może być zapakowana w opakowanie własne Klienta, jak również Poczta Polska udostępnia dedykowane opakowania do usługi „Document Pack” i „Kilo Pack.
Zabrania się umieszczania w przesyłkach EMS niżej wymienionych przedmiotów:
- monet, banknotów, waluty lub jakichkolwiek walorów płatnych na okaziciela, czeków podróżnych, platyny, złota lub srebra przetworzonych lub nie, kamieni szlachetnych, biżuterii i innych przedmiotów wartościowych,
- przedmiotów niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu
czy też spowodować zanieczyszczenie bądź uszkodzenie innych przesyłek lub urządzeń pocztowych, - rzeczy, których opakowanie lub nieopakowane widoczne części zawierają napisy lub rysunki naruszające dobro chronione przez prawo,
- narkotyków i substancji psychotropowych, określonych przez Międzynarodowy Organ Kontroli Środków Odurzających (skrót po francusku: „OICS”, skrót po angielsku: „INCB”) lub innych nielegalnych substancji odurzających zabronionych w kraju przeznaczenia,
- materiałów wybuchowych, łatwopalnych lub promieniotwórczych,
- rozbrojonych wybuchowych urządzeń i sprzętu wojskowego, w tym rozbrojonych granatów, pocisków i innych podobnych przedmiotów, jak również replik tych urządzeń i przedmiotów,
- substancji wywołujących zakażenie,
- żywych zwierząt i roślin,
- zwłok, szczątków i prochów ludzkich oraz zwierzęcych,
- materiałów biologicznych,
- przedmiotów podrabianych i nielegalnych produktów chronionych prawem autorskim,
- pojemników aerozolowych, takich jak dezodoranty, lakiery do włosów, farby do włosów, itp.,
- przedmiotów, których przywóz i obrót jest zabroniony w kraju przeznaczenia,
- rzeczy wymagających specjalnego traktowania w przewozie.
Podstawowe informacje o zakazach i ograniczeniach celnych w poszczególnych krajach przeznaczenia przedstawione są w „Informacjach dodatkowych dotyczących usług pocztowych w obrocie zagranicznym”.
Zgodnie z cennikiem maksymalna kwota pobrania może wynosić 20 tys. zł.
W przesyłkach nadanych w kopertach „Document Pack” mogą być nadawane wyłącznie dokumenty, a łączna
masa przesyłki nie może przekroczyć 0,5 kg.
W przesyłkach „Kilo Pack” maksymalna masa nie może przekroczyć 1 kg, mogą być nadawane dokumenty a także, jeśli przesyłka jest adresowana:
▪ do kraju Unii Europejskiej – można wysyłać próbki towarów, upominki lub towary,
▪ do kraju nienależącego do Unii Europejskiej można wysyłać:
▪ przedmioty, które nie wymagają od nadawcy dołączenia innych dokumentów niż wypełniona
deklaracja celna CN 23,
▪ towary lub próbki towarów, o ile cała przesyłka została już wcześniej odprawiona celnie i dołączone
są do niej stosowne dokumenty.
W ramach sieci Pocztex PUNKT przesyłki można wysyłać i odbierać w ponad 18 000 lokalizacji: w placówkach pocztowych i w punktach partnerskich – sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, Duży Ben i Euro Sklep.
Przesyłki EMS nadane w Polsce doręczane są w przewidywanych terminach doręczeń. Szczegółowe terminy
obwiązujące dla danego kraju określa Załącznik Nr 3 do Regulaminu.
W takim przypadku obowiązuje standardowa procedura reklamacyjna. Jeśli uszkodzenie zidentyfikowane zostało podczas doręczenia przesyłki przez kuriera lub w placówce pocztowej, możliwe jest sprawdzenie stanu zawartości oraz spisywany jest protokół szkody. Nie ma możliwości sprawdzenia stanu zawartości w automacie lub w punkcie partnerskim. Informacje jak złożyć reklamację znajdziesz tutaj.
Prawdopodobnie przesyłka nie została przyjęta na stan w punkcie odbioru (Żabka), a dopiero po przyjęciu jest wysyłany sms/email z kodem. Sprawę należy zgłosić do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne czynności.
Informację należy przesłać do Contact Center Poczty Polskiej dzwoniąc na numer 801 333 444 lub (+48) 438 420 600 lub pisząc na adres kontakt@poczta-polska.pl, które podejmie stosowne działania i przekaże informację zwrotną.
Wystarczy, że nadasz przesyłkę w formacie 2XL wraz z usługą dodatkową masa powyżej 30-50 kg. Taką przesyłkę kurier doręczy pod wskazany adres, ale nie będzie możliwości dostarczenia do automatu czy do punktu.
Po otrzymaniu powiadomienia sms lub email o możliwości odbioru (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres), odbiór przesyłki odbywa się na podstawie otrzymanego kodu w sklepach Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek , Arhelan oraz w automatach paczkowych.
W placówkach pocztowych, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości. Po otrzymaniu przesyłki, jej odbiór należy pokwitować.
Zapraszamy na naszą stronę śledzenia, gdzie znajdują się aktualne statusy przesyłek.
Zamów kuriera korzystając z formularza www.pocztex.pl/zamow-kuriera/ lub dzwoniąc na infolinię Pocztex (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 20:00, sobota w godz. 8:00 – 16:00):
• 804-104-104 (Obsługa połączeń z krajowych telefonów stacjonarnych. Opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora)
• +48 43 842 0 842 (Obsługa połączeń z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych. Opłata za połączenie zgodnie z taryfą operatora)
Klientowi wysyłane są 3 powiadomienia SMS o możliwości odbioru przesyłki w punkcie lub w automacie: 1) o miejscu i terminie odbioru przesyłki wraz z kodem odbioru, 2) pierwsze przypomnienie o przesyłce do odbioru, 3) drugie przypomnienie o przesyłce do odbioru. Jeżeli nadawca podał e-mail odbiorcy, to otrzyma on także powiadomienie na maila.
Użytkownicy aplikacji Pocztex Mobile otrzymają powiadomienie w aplikacji o nadejściu przesyłki, zaś na bieżąco w aplikacji mogą śledzić status każdej przesyłki.