Poczta Polska systematycznie zwiększa dostępność swoich usług i rozbudowuje sieć punktów, w których można wysłać i odebrać doręczane przez nią przesyłki. Są to m.in. punkty partnerskie, czyli współpracujące z Poczta Polską punkty handlowe. Aktualnie są to sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan, a teraz także sieci sklepów Duży Ben i Euro Sklep. Łącznie, wliczając placówki pocztowe, jest ponad 18 tys. punktów zlokalizowanych na terenie całej Polski.
Celem rozwoju sieci punktów partnerskich Poczty Polskiej jest spełnienie oczekiwań klientów i zwiększenie ich komfortu. Poczta Polska chce, aby mogli oni korzystać z jej najbardziej popularnych usług w wygodny sposób: szybko, blisko domu czy pracy, przy okazji załatwiania innych spraw, wygodnie. Wysyłka, odbiór czy zwrot paczki powinien być dla nich prostą i nieangażującą czynnością. Coraz szerszy zasięg Pocztex PUNKT (placówki pocztowe i punkty partnerskie) daje taką możliwość: sklepy z którymi współpracuje spółka mają rozległą sieć, znajdują się także w mniej mniejszych miejscowościach i mają długie godziny otwarcia. Dzięki rozszerzeniu sieci punktów partnerskich o sklepy Duży Ben i Euro Sklep klienci zyskali kilkaset nowych lokalizacji, w których można wysłać i odebrać paczkę.
W całej sieci Pocztex PUNKT, zarówno placówkach pocztowych jak i w sklepach, klienci mogą odebrać oraz wysłać przesyłkę, także bez konieczności wydruku etykiety. Dla komfortu i wygody Klientów przesyłka czeka 7 dni od dnia otrzymania powiadomienia. Opcja odbioru i wysłania paczki w punktach przyczynia się także do ochrony środowiska, poprzez zmniejszenie emisji CO2, zmniejszając liczbę kilometrów pokonywanych przez kurierów.
Poczta Polska oferuje klientom także inne możliwości korzystania z jej usług paczkowych. Oprócz Pocztex PUNKT, oferuje także opcję Pocztex KURIER – dostawę pod wskazany adres oraz Pocztex AUTOMAT – dostawę do sieci automatów paczkowych, dostępnych 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu